Dünya Biyoçeşitlilik Günü, her yıl 22 Mayıs’ta kutlanan ve doğadaki canlı çeşitliliğinin önemine dikkat çeken uluslararası bir farkındalık günüdür.
Bu günün amacı; bitkilerden hayvanlara, mikroorganizmalardan ekosistemlere kadar tüm canlıların korunmasının hayati olduğunu vurgulamaktır. Biyoçeşitlilik; temiz hava, su, gıda ve ilaç gibi yaşam için gerekli kaynakların temelini oluşturur.
Kısaca:
Doğadaki çeşitlilik ne kadar korunursa, insan yaşamı da o kadar sürdürülebilir olur.
“Biyoçeşitlilik varsa hayat var!”